Техогляд в Україні збираються повернути на основі законопроекту, який був розроблений Директоратом з безпеки на транспорті Мінінфраструктури. Документ з’явився у відкритому доступі на сайті міністерства, і в даний час знаходиться на стадії обговорення.
Так, українці можуть висловитися про нього до 26 березня, в тому числі і внести пропозиції до проекту акта. Для цього можна скористатися електронною поштою aleksandrov@mtu.gov.ua, пише styler.
Позаплановий техогляд може бути призначений після ДТП, в разі перереєстрації або переобладнання транспортного засобу.
Крім того, планують ввести також придорожній техогляд.
Додамо, що стежити за виконанням буде новий орган – Бюро безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.
Що пропонується в законопроекті, для якого транспорту техогляд стане обов’язковим, і які передбачені штрафи
Техогляд обов’язковий для:
Комерційного транспорту (як і зараз)
Легкових авто – через 4 роки від випуску, після – кожні 2 роки.
Таксі – через 1 рік від випуску, після – щорічно
Автобусів (больши 8 місць без водія) – через 1 рік від випуску, після – кожні півроку
Вантажівок масою до 3,5 тонн – через 4 роки після випуску, після – раз в 2 роки
Вантажівок, масою понад 3,5 тонн – через 1 рік від випуску, після – щорічно
“Будинків на колесах” – через 1 рік після випуску, далі – щорічно
Колісних тракторів – через 4 роки від випуску, потім раз в 2 роки
ТС, які перевозять небезпечні вантажі, – через 1 рік від випуску, пізніше – кожні 6 місяців
Спецтранспорту – через 1 рік від випуску, після – щорічно
Мототранспорту з об’ємом двигуна від 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше – через 2 роки від випуску, потім – кожні 2 роки.
Кому техогляд не потрібен:
ТС з конструкційної швидкістю не більше 25 км / год
Колекційний і ретротранспорт, що не експлуатується
Спортивні авто, які використовуються тільки на змаганнях
дипломатичні ТС
Спецтранспорт для перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю 40 км / год
ТЗ з об’ємом двигуна не більше 50 куб. см
Колісні трактори з максимальною швидкістю 40 км / год
Технічні ТС для агрокомплексу.
штрафи:
За прострочення техогляду – 3400 гривень
За повторну прострочення техогляду протягом року – 17 тисяч гривень
Якщо посадові особи не виконують свої обов’язки, заважають техогляду – від 17 до 34 тисяч гривень
Вводиться особиста відповідальність експерта з питань техогляду.