Багато хто бачив на радянських автомобілях смішні гумові «хвостики», але мало хто знає, для чого вони потрібні.
В радянські часи з бампера чи не кожного легковика звисала вузька гумова стрічка, яка волочилася по асфальту, немов хвіст собаки, інформує Ukr.Media.
Іноді таких «хвостиків» було два, в рідкісних випадках — навіть більше. Що ж це таке?
Версії були різні. Багато хто вважав, що гумова стрічка — всього лише різновид радянського автомобільного тюнингу. Інші цілком серйозно стверджували, що це дуже важливе пристосування, життєво необхідна для будь-якого автомобіля. Істина, як завжди десь посередині.
Отже, гумові хвостики пристебнуті до бампера — це не просто дрібничка, це антистатик-заземлювач. У теорії він потрібен для того, щоб знімати з кузова накопичену в процесі експлуатації статичну електрику. Але чи працює це на практиці?
Статична електрика виникає на кузові автомобіля природним чином — через тертя повітряних потоків. У суху і жарку погоду вони можуть зарядити кузовні панелі як ебонітова паличка, яку потерли об шматочок шовку.
Чим небезпечна статика на автомобілі? Ну, по-перше, вона реально б’є струмом. Удар, звичайно, не сильний, але відчутний.
Гірше того, у свій час ходили страшилки про те, як проскочивши іскра статики викликала пожежу на АЗС, де в повітрі домішані пари бензину.
Втім, не такі вже це й страшилки. Недарма ж для розв’язання проблеми статичної електрики на вантажівках-бензовозах використовуються металеві ланцюги, які відводять електрику в землю.
Як металевий ланцюг працює в якості заземлювача, зрозуміти можна. Але хіба гумовий хвостик, що звисає з бампера, впорається з тим же завданням? Адже гума ніби як не проводить електрику. Все вірно. Але річ в тому, що в антистатика-заземлювача з гуми виконаний лише зовнішній шар, всередині якого захована металева стрічка або дріт. Саме вона, торкаючись асфальту, і прибирає надлишки електрики з кузова.
Іншими словами, ніякої шкоди від використання антистатика немає. А користь — цілком може бути. Особливо якщо згадати, що наелектризована поверхня кузова активніше притягує пил. Значить ще однією перевагою антистатика є чистий кузов.
Треба тільки пам’ятати, що кріпити антистатик, який продається в будь-якому магазині автозапчастин, потрібно до металевої частини кузова — пластиковий бампер для цього не годиться.
Ну і, звичайно, необхідно стежити за довжиною хвостика: від постійного тертя об асфальт він через деякий час стирається. Ефективність же антистатика, що бовтається в повітрі та не торкається поверхні, дорівнює нулю.