Народний депутат партії “Слуга Народу” Олександр Куницький тисне на Міністерство інфраструктури з метою повернути стару систему дозвільних документів на газ для авто в інтересах пов’язаного з Росією бізнесу.
Про це пише Cлідство.Інфо.
“Народний депутат “Слуги народу” Олександр Куницький тисне на Міністерство інфраструктури з метою повернути стару систему дозвільних документів на газ для авто. Робить він це в інтересах так званої “Української газомоторної асоціації”, співзасновником якої була компанія з офшорним корінням”, – йдеться у матеріалі.
За інформацією видання, керівник асоціації Степан Ашрафьян тісно пов’язаний із родиною харківських підприємців Костанян, яка розвиває бізнес із продажу, встановлення та обслуговування газобалонного обладнання не лише в Україні, але й у Росії.
При цьому зазначається, що український бізнес родини Костанян потрапляв у поле зору правоохоронців через можливе користування послугами конвертаційних центрів.
У виданні нагадали, що з кінця 2019 року для “узаконення” газобалонного обладнання на автомобіль необхідно пройти додаткову перевірку у центрі сертифікації.
“Це займає близько одного дня і коштує орієнтовно 2-3 тисячі гривень. Раніше документи на обладнання можна було отримати безпосередньо у встановлювача ГБО, що коштувало кілька сотень гривень”, – йдеться у матеріалі.
У виданні додали, що існують випадки, коли через неякісно встановлену газобалонну систему загорялися автомобілі. У реєстрі судових рішень журналісти “Слідства” знайшли дані про щонайменше три таких випадки за останні роки.
При цьому у Мінінфраструктури вважають, що нова вимога дозволить зробити транспорт на газу безпечнішим. Однак саме проти цієї вимоги виступає «Українська газомоторна асоціація», яка об’єднує, серед інших, компанії-установлювачі ГБО. Вона стверджує, що нова система сертифікації є схемою та монополізацією ринку.
“Ідеї цієї асоціації підтримав нардеп Олександр Куницький. Спершу він надіслав звернення до Мінінфраструктури з вимогою формально повернути стару систему. Згодом він кілька разів записував відео, на яких вимагав у міністра Владислава Криклія відмінити систему сертифікації. Також депутат ініціював відкриття Державним бюро розслідувань кримінального провадження щодо можливого зловживання посадовцями міністерства на цій темі”, – зазначили у виданні.
Як з’ясували журналісти, засновником “Української газомоторної асоціації” є фірма “Лайт Сервіс Україна”, власником якої вказано юрособу з Сейшельських островів.
При цьому “Лайт Сервіс Україна” фігурує у розслідуванні Головного слідчого управління Нацполіції – компанія видавала документи на авто за підписом її колишнього керівника, який запевняв правоохоронців, що насправді їх не підписував. В ухвалі згадується майже про 1 тис. перереєстрацій автомобілів станом на початок 2019 року.
У виданні також нагадали, що раніше Куницький подавав два законопроєкта, що стосуються ринку електромобілів та електрозарядних станцій.
За словами інших учасників ринку, принаймні один із цих проєктів було прописано таким чином, що найбільшу вигоду від його прийняття отримала харківська компанія AutoEnterprise, з якою він був тісно пов’язаний до депутатства.