Уряди Німеччини і Франції спільно виступили проти заборони на видачу віз для в’їзду в ЄС для всіх росіян.
Відповідну позицію вони представили міністрам інших країн ЄС, які 30 і 31 серпня зустрічаються у Празі.
“Ми повинні подумати про розумні способи використання важливого важеля видачі віз”, – йдеться в документі.
На думку Берліна і Парижа, заявки від громадян Росії слід ретельно перевіряти на предмет можливих ризиків безпеці. Водночас, стверджують вони, не слід недооцінювати вплив безпосереднього досвіду життя в демократичних країнах, особливо це стосується майбутніх поколінь.
“Наша візова політика повинна відображати це і продовжувати дозволяти особисті контакти в ЄС з російськими громадянами, які не пов’язані з російським урядом”, – йдеться у позиції урядів.
Тому Німеччина і Франція хочуть зберегти законодавчу базу, яка дозволяє студентам, митцям, науковцям і спеціалістам, зокрема, в’їжджати до ЄС – незалежно від того, чи можуть вони зіткнутися з політичними переслідуваннями.
Крім того, вони застерігають, що у разі візової заборони можуть виникнути так звані ефекти “об’єднання навколо прапора”. Це означає, що громадяни іноді схильні об’єднано підтримувати свій уряд у разі нападів і провокацій ззовні.
Австрія також підтвердила, що виступає проти заборони на в’їзд для громадян Росії.
“Ми не повинні викидати дитину разом з водою, загальна заборона на візи для російських громадян повністю перервала б останні контакти з російським громадянським суспільством”, – сказав міністр закордонних справ Австрії Александр Шалленберг.
“Було б абсурдом блокувати шлях на Захід для критичних голосів у Росії прямо зараз”, – додав він.
Нагадаємо, за словами глави зовнішньополітичного відомства Європейського Союзу Жозепа Борреля, міністри закордонних справ ЄС можуть домовитися про певну модифікацію нинішніх правил видачі віз громадянам Росії.
“Нам треба діяти більш вибірково. Не забороняти в’їзд для всіх росіян”, – сказав Боррель, нагадавши про те, що з початку війни в Україні Росію залишили близько 300 тисяч людей. Забуваючи, мабуть, скільки українців залишили Батьківщину через нахабний напад РФ.
Раніше стало відомо, що Чехія висунула пропозицію про призупинення візової угоди з РФ як компромісний варіант. Цей крок передбачає збільшення візового збору з 35 до 80 євро, а також збільшення часу для обробки візових заяв і кількість необхідних для цього документів.
Країни Балтії, Польща та Фінляндія активно виступають за повне припинення видачі віз громадянам Росії в ЄС.
Тривалий час Росія залишалася серед лідерів за отриманням шенгенських віз та з найменшим відсотком відмов. Настав час відновити справедливість. Розповідається в матеріалі Європейської правди.
При цьому варто бути готовими до того, що лідери ЄС не відразу погодяться на такі зміни.
Крок перший. Усі привілеї мають бути скасовані
Лише повномасштабна війна спонукала ЄС призупинити дію Угоди про спрощення оформлення віз для російських громадян, виключивши зі списку пільговиків членів офіційних делегацій, представників органів влади, власників дипломатичних паспортів та представників бізнесу.
Також візовий збір було збільшено з 35 євро до 80.
Очевидно, що ані дипломати, ані судді з високопосадовцями не отримали від таких “суворих” обмежень суттєвих втрат, зберігаючи можливість відвідувати ЄС та користуючись своїми набутими привілеями.
“Недоторканними” все ще залишаються представники інших категорій Угоди, серед яких журналісти, близькі родичі, спортсмени, водії.
Однак, залишивши візи для “гуманітарних” цілей візитів, ЄС залишив можливості для значної групи громадян РФ користуватися привілеями та потенційно зловживати ними.
Крок другий. Обмежити доступ до віз та кордону
Підтримати ініціативи держав-членів ЄС, що вже публічно заявили про готовність не лише обмежувати мобільність росіян, але й шукати підтримку й решти членів ЄС.
До речі, згідно зі статтями Шенгенського кодексу кордонів, держави-члени мають обмінюватись інформацією, консультуватися та співпрацювати заради підтримки балансу між вільним пересуванням та громадською безпекою.
Головним аргументом для держав-членів має слугувати принцип, що там, де не працює Шенгенський доробок, можуть працювати рішення країн-членів.
Крок третій. Ревізія кодексів та регуляцій з питань мобільності
Переглянути причини та заходи, які країни можуть запроваджувати у разі настання надзвичайних ситуацій.
Пандемія була репетицією, що продемонструвала слабкі сторони і неготовність країн до прийняття спільних і оперативних рішень.
Ще більше викликів постало з початком повномасштабної війни, розв’язаної в центрі Європи та поряд з кордонами Шенгенської зони, на які Україна і ЄС мають знаходити пропорційні відповіді вже зараз.
Джерело:korupciya.com