Повномасштабний контрнаступ ЗСУ відбудеться лише після того, як Україна отримає F-16.
Ймовірно, Валерій Залужний прийняв рішення призупинити контрнаступ, оскільки відсутність авіації у ЗСУ робить атакувальну операцію надто затратною за втратами.
Про це заявила журналістка Юлія Латиніна під час прямого ефіру.
Латиніна наголошує: у перші дні контрнаступу українська армія зазначила, що Росія встигла створити на Півдні щільну оборонну лінію з великою кількістю мінних загороджень, подолання якої пов’язане з великими втратами техніки та особового складу ЗСУ.
На такі жертви українське командування йти не готове, тому наразі ЗСУ шукають нові ходи і не збираються кидати бригади в лоб на неприступну оборону.
Більше того, за словами журналістки, Україна фактично ставить США у ситуацію, за якої контрнаступ не буде продовжено до того моменту, поки літаки F-16 не надійдуть у розпорядження ЗСУ.
“Його шлях – шантажувати американців, яким потрібна перемога України до виборів Байдена, він у відповідь шантажуватиме американців: а давайте F-16”, – заявляє вона.
До слова, навчальні курси для українських офіцерів в рамках міжнародної авіаційної коаліції вже розпочались, але безпосередньо пілоти ЗСУ для опанування F-16 поки не виїхали.
“Наших пілотів вже “відправляють” вчитися кожен день… Списки дивлюся, хто ж поїхав. Дзвоню. Нє, на місці”, – повідомив речник командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат в ефірі телемарафону, відповідаючи на запитання.
Він зазначив, що рішення про навчання прийнято, але відправка наших пілотів на ці навчання ще очікується.
“Не все так просто. Є різні навчальні тренувальні бази. Можливо, що буде одна основна, решта допоміжні, тому що крім пілотів є інші авіаційні фахівці, яких потрібно навчати. Якщо країна, яка не має на озброєнні F-16 може надати свою базу для початкової первинної льотної підготовки, то чому б ні. Можна розглядати різні варіанти. Цим саме й займається керівництво наше – їздить по різних країнах, зустрічається з колегами і вивчають різні авіаційні бази. Тому що нам потрібно все робити доволі швидко, водночас і якісно”, – прокоментував Ігнат.
За його словами, українські авіаційні фахівці дійсно вже навчаються, і не перший тиждень.
“Йдеться про офіцерів бойового управління, які проходять певні курси. Самі пілоти, які вже будуть керувати авіаційними суднами – F-16 – поки що не виїхали”, – зазначив речник командування Повітряних сил ЗСУ.
Щодо авіаційної допомоги Ігнат сказав, що наше військове керівництво розглядає крім F-16 й інші моделі літаків для створення потужного авіаційного угруповування, зокрема F-18.
“Пріоритет, звичайно F-16, тому що ми розуміємо, що це треба вже і сьогодні. Але робота ведеться на різних напрямках, ніхто нічого не виключає”, – зауважив він.
Коментуючи, в якому стані можуть бути надані Україні літаки F-16 він зазначив, що “ми не будемо отримувати те, що не буде працювати, тут алгоритм вже прорахований усіма учасниками новоствореної авіаційної коаліції”. Ігнат звернув увагу, що хоча F-16 – це ровесник Міг-29, це теж 70-х років розробка, але західні винищувачі пройшли декілька етапів глибокої модернізації.
“І в ньому вузли і агрегати можуть замінюватись, тобто оновлюватись. Цей літак як конструктор”, – пояснив Ігнат можливість оновлювати та покращувати можливості F-16.