Перший урок у новому навчальному році в МОН пропонують присвятити вшануванню пам’яті захисників і захисниць України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність нашої держави.
Переглянути лист можна нижче.
Виписали для вас основні пункти з листа.
Під час підготовки першого уроку педагоги можуть послуговуватися методичними рекомендаціями від Українського інституту національної памʼяті за посиланням.
У МОН нагадали, що 13.08.2024 ухвалено постанову Кабінету Міністрів України № 926 “Про реалізацію експериментального проєкту щодо створення в будівлях і спорудах закладів освіти захищених просторів (приміщень для фізичного захисту)”. Облаштовувати простори можна в підвальних, цокольних приміщеннях та, як виняток, на перших поверхах “лише в закладах освіти, розташованих на території територіальних громад із задовільним та помірним рівнем ризику безпеки в системі освіти”.
Натомість у міністерстві акцентують, що це тимчасове рішення, яке не позбавляє директорів та управління/департаменти освіти від облаштування захисних споруд цивільного захисту, які відповідають законодавству.
Пріоритет діяльності МОН, органів місцевої влади – відновлення доступу до очної освіти для якомога більшої кількості дітей там, де це дозволяє безпекова ситуація.
У межах реалізації політики “Школа офлайн” МОН розробило Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Вони затверджені наказом №1112 (положення, викладені в порядку, мають бути реалізовані на початок 2025/2026 навчального року. У цьому році вони можуть бути запроваджені в тих регіонах, де це дозволяє безпекова ситуація та створені безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу). Натомість наказ №850 було скасовано.
У МОН також акцентували “на важливості застосування індивідуального підходу до кожного учня/учениці в найкращих інтересах дитини для дотримання її права на продовження здобуття освіти”.
Також у міністерстві нагадали, що в актуальних умовах перманентного виклику для всієї системи освіти при виборі формату проведення уроків питання безпеки є ключовим у діяльності керівників усіх рівнів.