Польоти з одного із українських аеропортів — Львова або Борисполя — можуть відновити до кінця січня 2025 року. Про це заявив старший партнер компанії “Marsh McLennan”, що займається страхуванням, Кріспін Еллісон на Київському міжнародному економічному форумі. За його словами, страхування для авіації простіше забезпечити, якщо рейси відновлять зі львівського летовища.
Що потрібно для того, щоб відновити польоти, з’ясовувало Суспільне.
Європейський лоукостер “Ryanair” ще від початку повномасштабного вторгнення заявляв, що готовий повернутися до України протягом декількох тижнів після гарантування безпеки польотів. Також на Facebook-сторінці асоціації “Туристичний прес-клуб України” з’явився допис про те, що з 15 листопада авіакомпанія “Air Arabia” поновлює продажі авіаквитків в Україні. Про це вже нібито сповістили турагентів.
“Повертаються продажі квитків. Це не означає відновлення авіасполучення. Зараз вони відкрили продажі, тому що вони розуміють, що скоро може бути в перспективі, невідомо коли, але відкриття неба. І їм треба бути готовими, щоб про них згадали, не забули. Це більше іміджева практична річ. Те саме ми можемо казати про ті так звані прогнози страхових компаній. І взагалі питання в тому, чи дозволить Міжнародна асоціація повітряного транспорту “IATA” польоти над Україною”, — каже заступник голови комітету з туризму торгово-промислової палати Володимир Царук.
За словами виконувача обов’язків міністра транспорту і зв’язку у 2009-2010 роках Василя Шевченка, потрібні додаткові аргументи, щоб переконати Європейське агентство з авіаційної безпеки “EASA” у тому, що здійснювати польоти в Україні безпечно.
“Яким це чином можливо зробити? Можливо, використання угоди з Польщею. Знову ж таки, шляхом двосторонніх перемовин спробувати переконати, чому Польща змогла б забезпечити безпеку аеропорту “Львів” у той час, коли літак знаходиться у повітрі під час польоту до кордону – 7 хвилин”, — говорить чоловік.
У Міжнародному аеропорті “Львів” лише підтверджують, що в авіагалузі відбуваються події щодо відновлення польотів над Україною. Однак конкретних деталей не озвучують. Для працівників летовища проводять навчання, аби ті не втрачали навичок на випадок, якщо небо відкриють.
“Немає можливості оперативно перетинати кордон, прилітати потенційним інвесторам, іноземцям, туристам. Тому, звичайно, це вплинуло б на економічні зв’язки. Відкриття аеропорту могло б зменшити навантаженість на пункти пропуску і додати стимулу для розвитку нашої економіки”, — зазначає керівник обласного департаменту економічної політики Орест Гринів.
Натомість президент ГО “Українська авіаційна асоціація “АОПА Україна” Геннадій Хазан скептичний щодо ідеї відновлення польотів через високі ризики.
“А хто та особа, яка на себе візьме 100% відповідальності за життя пасажирів, за життя працівників аеропортів, за життя екіпажів літаків і за майно? Майно як рухоме, так і нерухоме? Давайте порівняємо Україну з Ізраїлем. У нас є така кількість захисту неба, повітряного простору України як є у Ізраїля? Нема! Тому для чого підставляти величезний комплекс, Львівський аеропорт, під ураження російських ракет? Зокрема, підставляти під можливе ураження пасажирів для того, щоб заробити собі пару копійок?” — каже Геннадій Хазан.
Ще минулого року Європейська організація безпеки повітряної навігації у своєму звіті дала семирічний прогноз, що обмеження на польоти в Україні можуть залишитися до 2029 року. Однак з приміткою, що все ж таки неможливо спрогнозувати, коли будуть припинені бойові дії та відновлено повітряний простір України.
Що відомо про закриття повітряного простору над Україною
24 лютого 2022 року “Украерорух” оголосив про закриття повітряного простору України для цивільних літаків через вторгнення Росії на українську територію. Сьогодні про відкриття неба України для цивільних польотів не ідеться.