Заради того, щоб отримати від українців більше грошей, супермаркети та магазини проводять дрібні “махінації” з вартістю товарів.
Зокрема, спеціально встановлюють такі ціни, щоб не віддавати всю здачу.
Втім, існує спосіб не пійматись на цей прийом.
Працює ж “схема” за принципом округлення. Так:
суму менше 5 копійок має право залишити собі магазин;
більше 5 копійок мають “вибачити” покупцю.
Таким чином можна встановлювати ціни так, щоб віддавати покупцям не всю здачу. І, відповідно, збільшувати прибуток торгового закладу.
“Часто магазини спеціально встановлюють такі ціни, щоб усі округлення були не на користь покупця. Наприклад, за ціною 9,96 грн, 9,97 грн, 9,98 грн або 9,99 грн ви все одно повинні заплатити магазину 10 грн”, – йдеться в матеріалі.
Як не переплачувати
Втім, існує спосіб не стати жертвою цієї хитрості супермаркетів. Досить лише розплачуватись картою.
“Якщо не хочете переплачувати – використовуйте для розрахунку банківську картку. Тоді правила округлення не діють”, – йдеться у матеріалі.
Що робити, якщо касири не хочуть брати гроші певних номіналів
Водночас, касири в супермаркетах не можуть відмовитися приймати у покупців гроші будь-яких номіналів – наприклад, під приводом того, що нічим давати решту. До того ж йдеться як про банкноти, так і монети. Наполеглива відмова касира приймати у покупця гроші є порушенням вимог законодавства щодо захисту прав споживачів. І, відповідно, причиною для складання на нього скарги.
“Проблема “у мене немає решти” – не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки”, – зазначили експерти.