ПриватБанк пояснив, як діяти у таких ситуаціях, і назвав причини.
Клієнти Приватбанку скаржаться на блокування фінустановою їхніх банківських рахунків, зокрема через “нетипові транзакції”, йдеться на Мінфіні.
Одна з клієнток поділилась, що її спершу обмежили у додатку “Приват24” через “нетипову транзакцію”, оскільки у банка були відсутні документи про походження коштів.
Водночас сама жінка зазначила, що вчасно актуалізувала свої дані, а ніяких інших повідомлень Приватбанк їй не надсилав.
“Крім того, у мене застрягла велика сума власних коштів у банку, яку я навіть вивести не можу. Я сказала співробітнику, що усі документи підтвердження можу надати і пройти будь-яку верифікацію. Також заблокували карту моєї невістки без можливості розблокування через те, що я їй нібито перерахувала 50 тисяч гривень. Для нас це шок”, – розповіла клієнтка.
На це ж поскаржилась інша клієнтка банку. Вона написала, що потрапила під фінмоніторинг й надала усі необхідні документи. Втім, невдовзі її “викинуло” з “Приват24” через нібито блокування.
Серед останніх відгуків на “Мінфіні” також скарга на “утримання банком платежу 8500 грн”. Клієнт поскаржився на блокування картки після продажу криптовалюти. На що у Приватбанку йому порадили звернутися до поліції – там підтвердили, що проти клієнта не відкрито жодних кримінальних справ.
Згодом у банку відповіли, що поліція має провести розслідування на факт шахрайства. Чоловіку довелося писати скаргу в НБУ і надавати банку витяг з реєстру МВС, однак, за його словами, рахунки вже як півроку заблоковано.
Що кажуть у Приватбанку
У Приватбанку наголосили, що працюють виключно в рамках чинного законодавства та нормативно-правовими актами НБУ, що регулюють відносини в сфері банківської діяльності.
“Банк як суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний вживати заходів, покликаних запобігати та протидіяти легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом; фінансуванню тероризму та розповсюдження зброї масового знищення”, – йдеться в одній з відповідей банку.
При розірванні ділових відношень надається можливість переказу залишків до іншого банку.
Для перерахування коштів на рахунках, клієнту або його представнику необхідно звернутись до будь-якого відділення банку, маючи при собі:
реквізити рахунку, відкритого в іншому банку на ім’я клієнта;
документи, що підтверджують повноваження розпоряджатись рахунками;
документи, що посвідчують особу;
документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та містить реєстраційний номер облікової картки платника податків України;
заяву про перерахування залишків коштів.
Крім того, у Нацбанку пояснили, як правильно поповнювати карти. Стверджується, що банківські термінали в Україні не беруть частини купюр. Наприклад, проблеми можуть бути з новими, лише випущеними банкнотами.